Akademik Yayınlar
WoS /Scopus:
• Özdemir, H., Akagün Ergin, E, Avcı, M.S., (2025), Fan Tribes and Brand Titans: The Role of Social Identity in Building Brand Equity in Fenerbahce S.K. and Panathinaikos B.C. Fan Groups, Journal of Global Sport Management, (referee assessment) (ESCI-SCOPUS)
• Çelik, S., Özdemir, H., Akagün Ergin, E. and Ok, S. (2025). "Smart Seats: A Hybrid Seat Allocation Method Based on Customer-Oriented Pricing and Machine Learning in Road Transport", IET Intelligent Transport Systems, (Under Revision) (SCIE)
• Candan Kağıtçı, S., Özdemir, H. & Akagün Ergin, E. (2025). The Rapid Rise of CGI Advertising: Bringing the Impossible to Life. Market-Tržište, (Under Revision) (SCOPUS, WOS)
• Çelik, T., & Ergin, E. A. (2025). AI-driven design exploration: Utilizing brand logos as an inspiration source for architectural design. AI EDAM, 39, e5. (SCIE)
• Kara, K., Ergin, E. A., Yalçın, G. C., Çelik, T., Deveci, M., & Kadry, S. (2025). Sustainable brand logo selection using an AI-Supported PF-WENSLO-ARLON hybrid method, Expert Systems with Applications. Vol 260, ISSN 0957-4174, https://doi.org/10.1016/j.eswa.2024.125382.(SCIE)
• Ok, Ş. Green Finance and Marketing: Portfolio Optimization Approaches for Environmentally Responsible ETFs (SSCI)- Computational Economics (In Referee Phase)
• Ok, Ş. Breaking Stereotypes: How Gender Equality and Sports Sponsorship Shape Purchase Intention Through Symbolic Consumption (SSCI)- (In Referee Phase)
TR Dizin:
Ok, Ş., & Baş, M. (2025). Mediation Effect of Cultural Features on Brand Equity Within Customer Brand Engagement: A Research on the Service Sector*. Fiscaoeconomia, 9(1), 709-730.) TR DİZİN
Ok, Ş. (2025). Young consumers behaviour: The mediating role of brand trust in the effect of attitude towards sustainable products on purchase intention. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 15(1), 308-330. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1614056 TR DİZİN
• Ok, Ş. (2025). Young Consumers Behavior: The Mediating Role of Brand Trust in The Effect of Attitude Towards Sustainable Products on Purchase Intention, (TR DİZİN), (In Referee Phase)
Kitap ve Kitap Bölümleri:
Ok, Ş. (2025), Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Çerçeve ve Yeni Trendler, Sürdürülebilir Pazarlama: Yeni Çağın Dinamikleri (Editör: Doç. Dr. Kadir Deligöz), 1-28, Özgür Yayınları.
Bildiriler:
Ergin, E.A. ve Kumcu, E.H., "Analyzing National Geographic's Use of Instagram Reels for Promoting Engagement and Sustainability", AMS World Marketing Congress, July 2025, Dijon, France.
Ok, Ş. "Yapay Zekâ Destekli Duygu Analizi ile Dinamik Fiyatlandırmanın Tüketici Algısına Etkisi: E-Ticaret Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma", 24. Uluslararası İşletmecilik Kongresi' Mayıs 2025, İzmir, Türkiye.
WoS /Scopus:
• Kara, K., Yalçın, G. C., Ergin, E. A., Simic, V., & Pamucar, D. (2024). A neutrosophic WENSLO-ARLON model for measuring sustainable brand equity performance, Socio-Economic Planning Sciences. WoS (Q1)
• Ozdemir, Handan, Geçit, B.B, ve Akagün Ergin, E. (2024). “Can Brands Escape the Hate? A Keyword Analysis”, Journal of Brand Strategy, 13/3, Winter 2024–25, 288-306. https://doi.org/10.69554/MTNR8479 (SCOPUS)
• Batuhan Gecit, B., Ozdemir, H., & Akagun Ergin, E. (2024). Brands taking a public stand: A keyword analysis of brand activism. Market-Tržište, 36(1), 7-24. (ESCI-SCOPUS)
• Ok, Ş. (2024). Technological and Innovative Transformation in Marketing: Examination of Social Media Text Stream Visualization Concept with Bibliometric Analysis: Future Agenda. The Eurasia Proceedings of Science Technology Engineering and Mathematics, 31, 80-91. (SCOPUS)
• Çelik, S., & Ok, Ş. (2024). Electric vehicle charging stations: Model, algorithm, simulation, location,and capacity planning. Heliyon, 10(7), e29153. (SCIE-Q1)
TR Dizin:
• Gökoğlu S. & Akagün Ergin E. (2024) " Zincir süpermarket perakendeciliğinde omnıchannel yönetiminde uzmanlaşmak: zorluklar, fırsatlar ve stratejiler" 3. Sektor Sosyal-Ekonomi, 59 (3), 1357-1385. doi: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.24.08.2470 (TR DİZİN )
• Ok, Ş., Altın, S. (2024). The Mediating Role of Brand Trustworthiness in the Relationship Between Consumers' Webrooming and Showrooming Tendencies and Purchase Intentions, Journal of Business Research, 16(4),2441-2461. INDEX:TR DİZİN
Kitap ve Kitap Bölümleri:
•Kotler-i & Akagun Ergin (2024). "Essentials of Modern Marketing -Türkiye Edition", Amazon. ISBN-13: 979-8344080543.
• Oğuzhan, T. (2024) İnovasyon ve Temel Eğitim. C.H.MEYDAN, M.K. TOPÇU,T.IŞIN (Ed.) İnovasyon Ekosistemi 2 içinde. s-283-311.Nobel, Ankara.
Bildiriler:
Ergin, E.A., Balci, N., Ozdemir, H. "Embracing Veganism: Insights into Motivations, Attitudes, and Beliefs of Gen Z Consumers in Turkey", International Conference on Applied Economics and Business, August 2024 Munich, Germany.
Oğuzhan, T. & Topçu M. K. "Psikolojik Sözleşmenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi, Bankacılık Sektörü Örneği", Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Kongresi, Mayıs 2024, Çukurova Üniversitesi.
• Kağıtçı Candan, S., Akagün Ergin, E. & Ulaş, D. (2024) Çevrimiçi Alışveriş Platformlarında Yapay Zeka Destekli Pazarlama Faaliyetlerinin Müşteri Tatminine ve Müşteri Sadakatine Etkisi, 27. Pazarlama Kongresi, 30 Mayıs, Erzurum
Ok, Ş. 2-5 Mayıs tarihleri arasında Alanya’da düzenlenen 4th International Conference on Technology (IConTech) Kongresi’ne katılım sağladı.
Ok, Ş., "The Impact of Artificial Intelligence Applications on Consumer Behavior and Purchase Intention within the Scope of Digital Transformation: A Bibliometric Analysis" 20-22 Haziran tarihleri arasında )’da düzenlenen Current Issues in Business and Economic Studies- CIBES 24 Kongresi, June 2024, Rome, Italy.
Ok, Ş. (2024). "Technological and innovative transformation in marketing: Examination of social media text stream visualization concept with bibliometric analysis: Future agenda" Science, Technology, Engineering & Mathematics (EPSTEM), 2024
• Ok, Ş. & Çelik, S. (2024). Calculating The Carbon Footprint of a University, 12th World Conference on Business, Economics and Management. (WCBEM 2024). 18-20 January, Antalya.
WoS /Scopus:
TR Dizin:
Kitap ve Kitap Bölümleri:
• Oğuzhan T. & Çalışkan, A. (2023). Kobi’lerde Stratejik İnsan Kaynaklari Yönetimi, Dönüşümü ve İnsan Sermayesinin Stratejik Yönetime Entegresi, M. Polat, E. Alakaş Özkan, B. Cicikler (Ed.), KOBİ’lerde Yönetim, Strateji ve Liderlik içinde, Nobel.
• Oğuzhan T. (2023). Postmodern Yaklaşımlar, Millî Güç Unsurları, Askerî Gücün Değişimi ve Dönüşümü, Begenirmaş, M. & Topçu, M. K. (Ed.), Savunma Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar içinde, Nobel.
Bildiriler:
WoS /Scopus:
TR Dizin:
Kitap ve Kitap Bölümleri:
Bildiriler: